Obserwatorzy

Książki, które przeczytałam i POLECAM

Witajcie :)

W sumie na moim blogu bardzo, bardzo ale to bardzo rzadko można poczytać na temat książek. Sama nie wiem czemu :P Może dlatego, że to co ja uważam za fajną historię ktoś powie, że to flaki z olejem :P Mimo to, jakoś tak mnie dziś naszło, żeby taki post dla Was napisać. Jestem ciekawa jak się przyjmie taka tematyka :D
Nie jestem "wyjadaczem" książkowym i w ciągu roku nie czytam 60-80 książek a około 30-40 (i nie mówię tu o poradnikach typu Jak żyć? Co jeść? Jak się ubierać? Bo taka tematyka mnie po prostu nie interesuje).
Czy to dużo czy mało?...nie wiem...sami sobie odpowiedzcie :)
Mimo tego bardzo lubię czytać i z przyczyn, nazwijmy to ekonomicznych niestety częściej sięgam po e-booki. Chyba każdy się ze mną zgodzi, że nic nie jest w stanie zastąpić fizycznej książki...tego zapachu, przewracania stron czy nawet możliwości używania fikuśnej bądź spersonalizowanej zakładki :D No ale są pewne okoliczności, które niejako skłaniają mnie do e-booków.
Dlatego też zdjęcia książek pozwolę sobie zapożyczyć ze strony lubimyczytac.pl ( z której z resztą często korzystam mimo, że nie mam tam konta :P)
Mam dla Was krótkie zestawienie w większości serii, które przyjemnie mi się czytało i uważam, że są na tyle interesujące żeby Wam je przestawić :)

Zestawienie to zdecydowanie zdominują książki Katarzyny Bereniki Miszczuk.
Pierwsza seria tej autorki jaka wpadła mi w łapki to trylogia diabelsko-anielska: "Ja diablica", "Ja anielica", "Ja potępiona"
Są to książki lekkie, z dawką humoru, diabłami, demonami i aniołami. Sami bohaterowie są nieco schematyczni - dziewczyna, dwóch przystojniaków, jeden to typ "bad boy'a" a drugi grzeczny taki trochę nijaki i dylemat którego wybrać :P To co zasługuje na uwagę to raczej sama fabuła niż główni bohaterowie. To jak autorka pokazała piekło i niebo i to jak to tam wszystko funkcjonuje moim zdaniem jest świetne :D Więcej nie będę zdradzać. Jeśli macie ochotę przeczytać opis to odsyłam TUTAJ
Polecam przeczytać :D

Kolejna seria tej autorki to mega popularna w tym roku seria "Kwiat paproci" na którą składają się 4 książki (nie licząc Sekretnika Szeptuchy): "Szeptucha", "Noc Kupały", "Żerca", "Przesilenie"
Książki te przewijały się u mnie na Instagramie (kto obserwuje ten widział :P) Jest to jedyna seria w tym zestawieniu, którą dzięki koleżance miałam możliwość przeczytać w formie papierowej :D
Co tu dużo mówić, jest to alternatywna historia, w której Mieszko I nie przyjmuje chrztu. Jest tam wiele odnośników to słowiańskich legend i wierzeń.
Młoda dziewczyna po studiach medycznych wyjeżdża z dużego miasta na wieś aby odbyć obowiązkowe praktyki u tamtejszej Szeptuchy (zielarki/uzdrowicielki) i od tego momentu dzieją się ciekawe rzeczy...Znów mamy sporą dawkę humoru.

Kolejna, tym razem nie seria a jedna książka tej autorki (to już ostatnia, obiecuję:P) jaka wywarła na mnie pozytywne wrażenie to "Druga szansa"
Jest to historia dziewczyny która budzi się w dziwnym szpitalu/ośrodku "Druga szansa". Nie pamięta co się z nią stało i jak się tu znalazła. Z biegiem czasu zaczynają dziać się coraz to dziwniejsze rzeczy, a sama bohaterka powoli zaczyna przypominać sobie fakty sprzed pobytu w ośrodku, które mocno różnią się od tego co mówi jej "opiekunka" z ośrodka.

Ogólnie podoba mi się styl autorki i mam zamiar przeczytać jeszcze "Obsesja". Mocno zastanawiam się nad serią "Wilk", a to za sprawą tego, że autorka napisała te książki mając bodajże 15 lat i obawiam się, że mogą być dla mnie zbyt infantylne.

Ostatnia seria jaką chcę Wam przedstawić w tym zestawieniu jest autorstwa Kerstin Gier "Trylogia snów": "Silver. Pierwsza księga snów", "Silver. Druga księga snów", "Silver. Trzecia księga snów"
Sny mają wielką moc i mogą zdradzić wiele ukrytych tajemnic o ludziach...tyle Wam powiem :P 
Więcej możecie poczytać TUTAJ 
W kolejce czeka "Trylogia Czasu" tej autorki i jestem ciekawa czy będzie w podobnych klimatach :)

A Wy czytaliście któreś z tych książek?
Polecacie jakieś ciekawe tytuły?

4 komentarze:

  1. Nie czytałam żadnej z tej książki. Obecnie czytam "Dom nad rozlewiskiem" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam żadnej z tych książek. Ostatnio postanowiłam skończyć Harry'ego Pottera ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go czytałam wieki temu, zastanawiam się czy do niego nie powrócić ale mam sporo książek na liście do przeczytania :)

      Usuń